Veelgestelde vragen

Hoe kan ik bij jullie betalen?

U kunt bij ons betalen met PIN of contant geld. Betalingen met een creditcard kunnen wij helaas niet verwerken. Voor zakelijke klanten bieden wij de mogelijkheid van achteraf betalen. Vraag hiervoor naar de voorwaarden in de winkel.

Hoe lang krijg ik garantie op de reparatie?

U krijgt bij ons altijd 12 maanden garantie op de gedane reparatie. Deze garantie omvat technische mankementen aan de door ons vervangen onderdelen, of de door ons gedane reparatie. Doordat wij 12 maanden garantie geven op de reparatie kunt u nog langer onbezorgd van uw toestel genieten.

Kan ik de kosten van de reparatie ergens verhalen?

Vaak kunt u de kosten (of een deel daarvan) verhalen op uw inboedel- of reisverzekering. Vraag dit echter eerst na bij uw verzekeringsmaatschappij of contactpersoon, dit kan namelijk per verzekering verschillen. Vraag ook goed na wat uw eigen risico is. Na de reparatie krijgt u van ons altijd een factuur die u in kunt dienen bij de verzekering. Ook kunnen wij een offerte maken voor de verzekering, neem hiervoor contact op met de vestiging waar u langs wil gaan.

Kan ik wachten tijdens de reparatie?

Jazeker! Onze filosofie is dat u mee mag kijken met de reparatie. Uiteraard kan het wel eens voorkomen dat wij het erg druk hebben en u niet meteen kunnen helpen. Wij zullen u dan vragen om het toestel achter te laten, of in overleg een afspraak voor een ander tijdstip in te plannen. Zo weet u altijd waar u aan toe bent en dat u meteen geholpen word.

Loopt mijn fabrieksgarantie door als mijn toestel gerepareerd is?

Dit verschilt vaak per fabrikant. Maar bij de meeste fabrikanten vervalt de fabrieksgarantie als het toestel door een derde partij geopend is. Dit is dus overal zo behalve bij de fabrikant zelf. De kosten voor de reparatie bij de fabrikant zijn vaak zo hoog dat het interessanter is om een nieuw toestel aan te schaffen. SmartPhone-Point bied hiervoor dus een zeer voordelig en goed alternatief.

Met wat voor onderdelen repareren jullie?

Wij werken uitsluitend met de allerbeste onderdelen. Deze onderdelen voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen en zullen er voor zorgen dat uw toestel na de reparatie weer helemaal als nieuw functioneert en er al nieuw uitziet.

Waarom staan de reparatiekosten los op de site?

Wij willen graag transparant zijn tegenover onze klanten, daarom staan onze reparatiekosten los op de site. Wij rekenen slechts 1 maal reparatiekosten per reparatie (ongeacht het aantal onderdelen). Hierdoor krijgt u altijd een duidelijke prijsindicatie als u op onze site kijkt, en komt u nooit voor verrassingen te staan. Voor meer informatie klik hier.

Wat als mijn toestel niet gerepareerd kan worden?

Als uw toestel niet gerepareerd kan worden omdat de schade te groot is o het toestel bijvoorbeeld vochtschade heeft opgelopen, kunnen wij een verklaring maken voor de verzekering. De verzekering weet dan dat er iemand naar het toestel heeft gekeken en dat het echt niet meer reparabel is. De kosten voor deze verklaring zijn € 10,-. Het kan uiteraard voorkomen dat uw verzekering dit niet vergoed, dus vraag dit altijd eerst even goed na.

Wat is de duur van de reparatie?

Het is altijd moeilijk om precies in te schatten hoe lang een reparatie duurt. Maar om het inzichtelijk te houden plannen wij voor een samsung of iPhone telefoon 30 minuten in, en voor een tablet 60 minuten. Dit is gemeten vanaf het moment dat de reparateur aan uw toestel begint. Uiteraard kan het bij sommige klachten of problemen wat langer duren om het goed op te lossen. Mocht u zich afvragen hoe lang uw reparatie precies duurt kunt u altijd contact met ons opnemen.

Wat zijn jullie openingstijden?

U kunt onze openingstijden terugvinden op de pagina van de vestiging die u wil bezoeken. Deze openingstijden verschillen namelijk per vestiging.
Klik hieronder op de vestiging die u wil bezoeken om direct naar de contactpagina te gaan van de betreffende vestiging:
Amsterdam
Breda
Bunnik
Maastricht
Vught

Welke reparaties voeren jullie uit?

Wij voeren alle reparatie van Apple en Samsung toestellen uit. De goedkopere modellen van Samsung zijn vaak door de prijs van het onderdeel niet interessant om te repareren. Wij zullen dit uiteraard netjes aan u melden zodat u niet onnodig hoge kosten maakt. Ook repareren wij de meeste tablets van Apple en Samsung. Mocht u een specifieke vraag hebben over het uitvoeren van een reparatie. Neemt u dan contact op met de voor u dichtbijzijnste vestiging.